Leveringsakte

Huis kopen: leveringsakte

Wanneer u een huis of bedrijfspand gaat kopen, zijn er een aantal punten in het proces waar een notaris bij komt kijken. Het opmaken van de koopakte, de leveringsakte of de hypotheekakte zijn diensten die wij leveren. Hier gaan we verder in op de leveringsakte. 

"De leveringsakte moet verplicht door een notaris worden opgesteld. Hierin staat dat het eigendomsrecht naar u overgaat."

mr. Geertje Dantuma

Notaris te Vianen

Leveringsakte

Nadat u de koopovereenkomst hebt ondertekend, voert deNotarissen een aantal wettelijk verplichte onderzoeken uit. Hierbij wordt gekeken naar de historie en kenmerken van het onroerend goed. Vervolgens stellen wij de leveringsakte op waarin staat dat het eigendomsrecht naar u overgaat. Deze akte moet verplicht door een notaris worden opgesteld. 

Na ondertekening van de leveringsakte zorgt deNotarissen ook voor een nette en volledige afhandeling van de overeenkomst. Zo voeren we een laatste controle uit op het Kadaster en zorgen we ervoor dat de hypotheek van de verkoper niet meer op het pand geregistreerd staat.

Wilt u hierover meer advies?

Neem contact met ons op.

Bel 0347 323 050, of laat ons u terugbellen.

Aan een advies zijn kosten verbonden.